Felicia
Älskar din blogg men skulle vilja ha "tips".
Jag hatar mina lår och skulle vilja träna dom, men har inga bra övningar att göra för att dom ska bli smalare. Snälla hjälp :D

SVAR:

Tack så hemskt mycket för frågan och för att du gillar min blogg :)
  • Gällande träning för just låren finns det ingen direkt övning man kan göra för att då dem smalare. När kroppen förbränner fett gör den oftast jämnt över hela kroppen och detta skiljer sig mycket från person till person beroende på vilka gener man har. Många har smala ben och en bredare midja, medan andra (som mig) har stora ben och mindre midja..
  • En viktig sak att tänka på är dock att MUSKLER TAR MINDRE PLATS ÄN FETT OCH MUSKLER ÖKAR FÖRBRÄNNINGEN. Alltså är det jättebra att köra tung (!) styrketräning på benen som gör att benen ser slankare ut och samtidigt håller igång förbränningen även efter du tränat.
  • Här har du några övningar som är lätta att göra på gymet eller hemma, om du t.ex. har ett hantelset till hands. UTFALL, KNÄBÖJ OCH STEP UPS.


   2012-05-28 | 20:22:32                            Kommentera - 0 kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: