Jag som driver 'FITspiration' heter Tilly, 19 årig tjej från Sundsvall. Under 2011 gick jag ner över 16 kilo med hjälp av hälsosam mat och en hel del träning i olika former. Jag använder denna blogg för att fortsätta motivera mig och förhoppningsvis även motivera andra till ett hälsosammare liv med en snygg och hälsosam kropp!


Under tiden jag gick ner i vikt kunde jag ibland falla tillbaka till dåliga vanor. Jag lyckades alltid ta mig tillbaka och det kan jag tacka fitspiration en hel del för.

Mina dåliga vanor hade en tendens att bara dyka upp och för att behärska mig själv många gånger så tog jag för vana att gå in på olika sidor med bilder på vältränade och smala tjejer. Detta fick mig att stanna upp och tänka "Är det värt att förstöra allting nu när jag om några månader kan se ut som tjejerna på bilderna?!". Och varje gång så svarade jag högt inom mig själv: NEJ!

JAG VET att det är svårt att hitta motivation till att vilja fortsätta sin viktnedgång och
JAG VET att det är jättegott med onyttig mat och
JAG VET att det finns vissa dagar då man bara vill sitta hemma och lata sig..

I denna blogg har jag samlat alla grymma bilder, tips och annat som kan vara till hjälp för att fortsätta sträva mot mitt och era mål!

FITspiration är ett liten ordlek som jag gjorde med orden 'fit' och 'inspiration'.
För mig personligen betyder det att bli inspirerad till en fit och smal kropp.


Anledningen till varför jag mest postar bilder kan ordspråket 'En bild säger mer än tusen ord' förklara.
När jag läser andras bloggar fastnar jag främst för dem som har många bilder och jag inspireras lättare på något sätt. Detta tror jag främst beror på att hjärnan har lättare att ta till sig information från bilder än från text. Jag tror även att hjärnan får det lättare att visualisera egna målbilder om man kollar på bilder än långa skriftliga uppsatser om varför man borde ha en hälsosam kropp.

*Om det inte finns några källor angivna efter bilderna är de tagna från google eller tumblr.


   2011-12-09 | 19:08:29                            Kommentera - 2 kommentarer

Anonym har kommenterat:

Bra blogg :)

2011-12-12 | 00:44:50
URL: http://lizmelinda.devote.se

Linn har kommenterat:

Hej!



Det är jättebra att vara hälsosam, men vem säger att du blir lyckligare av att vara smal? Jag anser att det är bättre och inspirera med tips och skriva peppande ord än att visa bilder på väldigt smala tjejer. Inte för att det är fel att vara smal. Det är inte heller fel att vara större. Det viktigaste är att du har en bra hälsa och mår bra, att du trivs med dig själv.



Tycker att det sprider ett fel ideal att visa bilder på smala tjejer som att det är "drömkroppen". Alla kan inte vara så smala. Målet borde hellre vara att bli hälsosammare och ha en bra hälsa.



// Linn

2011-12-12 | 14:55:41



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: